Filters
Hakutuloksia 7 - näytetään 1 - 7  
 
 
Luotettavan tiedon metsästäjät
 
0.0 (0)
Tehtävä Mediataitokoulu   Marraskuun 21, 2017   6426   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Aikakauslehti
  • Asenteet ja arvot
  • Internet
  • Journalismi
  • Kaupallisuus
  • Keskustelu
  • Kuvanlukutaito
  • Lukutaito
  • Mainonta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Medialukutaidot
  • Mediateksti
  • Mediavälineet
  • Monilukutaito
  • Osallistuminen
  • Politiikka
  • Radio
  • Sanomalehti
  • Sosiaalinen media
Lataa aineisto
Mediakasvatusmateriaali tieteestä ja tiedosta Mistä kaikkialta sinä saat tietoa? Millä eri tavoin voit kertoa asioista muille ja jakaa tietoa? Oletko törmännyt valeuutisiin? Miten arvioit tiedon luotettavuutta? Millainen merkitys tieteellä on yhteiskunnassa ja osana arkeamme? Kuulemme, näemme ja pääsemme lukemaan maailmasta ja sen tapahtumista erilaisten medioiden avulla. Medialaitteiden, sovellusten...
Digijalanjälki
Digijalanjälki Suosittu
 
0.0 (0)
Tehtävä Mediataitokoulu   Helmikuun 04, 2016   8331   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Arki
  • Big Data
  • Digitarina
  • Internet
  • Kaupallisuus
  • Mediataidot
  • Mediavälineet
  • Sosiaalinen media
  • Turvallisuus
  • Verkko
  • Yksityisyys
Me kaikki jätämme jälkiä verkkoon. Jokainen tykkäys, kommentti ja ladattu kuva on jälki meistä. Yksittäiset jäljet ovat pieniä ja hajallaan, mutta kun niitä ryhtyy yhdistelemään, alkaa meistä muodostua kokonainen kuva, niin sanottu digijalanjälki. Puhutaan aktiivisesta ja passiivisesta digijalanjäljestä. Aktiivinen digijalanjälki tarkoittaa kaikkia niitä jälkiä, joita olemme...
Pikselimainoksia ja pelivaluuttaa
 
0.0 (0)
Tehtävä Mediataitokoulu   Lokakuun 12, 2015   5304   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Internet
  • Kaupallisuus
  • Mainonta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Medialukutaidot
  • Verkko
  • Yksityisyys
Lataa aineisto
Pikselimainoksia ja pelivaluuttaa -materiaali antaa opettajalle valmiuksia käsitellä kaupallista verkkomediaympäristöä oppilaiden kanssa. Tavoitteen aon lisätä oppilaiden ymmärrystä verkkomedian kaupallisesta luonteesta ja auttaa havaitsemaan mainontaa verkossa. Materiaalissa käsitellään: Verkkomainonnan muotoja Rahankäyttöä verkossa Mainonnan sääntelyä ...
VASTAMAINOS.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä Mediataitokoulu   Syyskuun 30, 2015   2319   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Aikakauslehti
  • Asenteet ja arvot
  • Itseilmaisu
  • Kaupallisuus
  • Kuvanlukutaito
  • Mainonta
  • Medialukutaidot
  • Tehokeinot
  • Vaikuttaminen
  • Vastamainos
Lataa aineisto
Mitä mainos kertoo ja jättää kertomatta? Mitä ovat vastamainokset ja miten niitä voi hyödyntää opetuksessa? Eettin tuottaman Medialukutaitoa vastamainoksista –oppaan avulla voit ohjata alakouluille ja vanhemiille ryhmille sopivan vastamainostyöpajan, jossa opitaan sekä vastaanottamaan että tuottamaan mediatekstejä. Työpajassa tutustutaan mainosten analyysiin ja maailmankaupan kysymyksiin markkinoinnin takana, tulkitaan...
Totta kai.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä Mediataitokoulu   Syyskuun 29, 2015   1704   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Aikakauslehti
  • Asenteet ja arvot
  • Internet
  • Kaupallisuus
  • Kuvanlukutaito
  • Mainonta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Medialukutaidot
  • Median välittämät mies- ja naiskuvat
  • Mediateksti
  • Monilukutaito
  • Tehokeinot
  • Vaikuttaminen
  • Visuaalisuus
Lataa aineisto
Aikakausmedian Totta kai -oppimateriaali esittelee aikakauslehtimainosten tehokeinoja, vaikutustapoja ja ilmenemismuotoja. Samalla materiaali antaa keinoja aikakauslehtimainosten lukemiseen, tulkitsemiseen ja käsittelemiseen. Oppimateriaali sisältää konkreettisia tehtäviä, joiden avulla lapset ja nuoret voivat arvioida mainosten asenteita ja arvoja. Tehtävät ovat sovellettavissa eri ikäisille oppilaille ja eri oppiaineisiin.
Nettielämää - Pääsenkö porukkaan?
 
0.0 (0)
Tehtävä Mediataitokoulu   Syyskuun 07, 2015   3332   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Available in English
  • Digitarina
  • Internet
  • Kaupallisuus
  • Mediavälineet
  • Nettielämää
  • Tillgänglig på svenska
Lataa aineisto
Nettielämää-videot ja keskusteluaineistot esittelevät median käyttöön liittyviä arkisia tilanteita digitarinoiden kautta. Videoiden tarinat on jaksotettu väliotsikoilla, joihin videon voi pysäyttää keskustelua varten. Tässä videossa käsitellään sosiaalista mediaa, matkapuhelimen käyttöä, virtuaalisia hyödykkeitä ja kaveripainetta. Lataa tausta-aineisto (PDF)
Mainokset kaupunkikulttuurissa 1
 
0.0 (0)
Tehtävä Mediataitokoulu   Syyskuun 01, 2015   1638   0   0   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • Kaupallisuus
  • Lähiympäristö
  • Mainonta
  • Visuaalisuus
Tehtävässä kiinnitetään huomiota omaan lähiympäristöön kaupallisuuden näkökulmasta. Tehtävän tarkoituksena on tuoda esiin kaupallisten mainosten ja ilmoitusten rooli ihmisten elinympäristössä. Tehtävässä valitaan tietty paikka, esimerkiksi koulu- tai työmatka, jonka varrelta valokuvataan kaikki vastaantulevat mainokset. Tehtävässä pohditaan mainonnan ja kaupallisuuden merkitystä omassa ympäristössä sekä arvioidaan niihin liittyviä hyviä ja huonoja puolia....
Hakutuloksia 7 - näytetään 1 - 7  
 
 

Hae tehtäviä omalla hakusanalla

Hakutulokset päivittyvät alle kirjoittaessasi.
Paina Enter avataksesi ne uudelle sivulle.

Uudet tehtävät

Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Mediatehtäviä varhaiskasvatukseen -opas tukee varhaiskasvattajia ja päiväkotien työyhteisöjä mediakasvatuksessa, lasten mediakulttuurin soveltamisessa ja osallisuuden vahvistamisessa osana varhaiskasvatuksen arkea. Opas sisältää runsaasti käytännöllisiä...
Saamen kielet ja kulttuurit tutuksi mediakasvatuksen menetelmin
Oulun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan tuottama pedagoginen aineisto Saamen kielen ja kulttuurin tukemiseksi mediakasvatuksellisin menetelmin. Materiaalin ovat suunnitelleet, testanneet ja tuottaneet...
Kamerakynätyöskentelyä (Kuva: Ismo Kiesiläinen)
Videokuvaaminen koulussa on hauskaa mutta joskus aikaa vievää ja monimutkaista. Kamerakynän pedagogiikassa kameraa käytetään helpommin – kuin kynää. Elokuvaprojektien sijaan tehdään pieniä kuvaustehtäviä, joilla...
Luotettavan tiedon metsästäjät
Mediakasvatusmateriaali tieteestä ja tiedosta Mistä kaikkialta sinä saat tietoa? Millä eri tavoin voit kertoa asioista muille ja jakaa tietoa? Oletko törmännyt valeuutisiin? Miten arvioit...

Kirjautuminen

Arvioituja tehtäviä

Hetkiä netissä - lyhytelokuva älypuhelimista
 
4.7
Guest
"Hienosti tehty video! Ajatus lähti kyllä laukkaamaan sen suhteen, että älypuhlimen räpläys ei aina ole pahasta, vaikka usein sen käyttäminen tuomitaankin. Ei niin paha ettei jotain hyvääkin.:)"
Poliittisen valokuvan festivaali 2017 - Ruoka
 
3.0
ES
"Liikaa ruokaa heitetään roskiin. Pitäisi ottaa aina ruokaa sen verran mitä jaksaa syyä. Pitäisi ajatella muitakin ja itseään kuinka hyvät oltavat meillä on. Meillä on ruokaa ja kaikkea."
Friidu - tyttöjen ja naisten ihmisoikeudet
 
3.7
Ansku
"Tosi hyvä paketti. Mediaosuus oli jäänyt sanomalehti ja aikakauslehti -mediapainotteiseksi. Sen voisi päivittää someaikaan."
Minä tiedon antajana ja lähteenä
 
3.7
pirkko perkkala
"kylhän tää tehtävänsä tteki mutta voisi olla hitusen kiinnotavampi"
Hetkiä netissä - lyhytelokuva älypuhelimista
 
4.7
Guest
"Hypnoottinen video ja tosi oivaltava. Mikä musiikki soi taustalla?"
Hetkiä netissä - lyhytelokuva älypuhelimista
 
2.5
Guest
"Ei oikein toiminut telkkarissa, vaatii liikaa keskittymistä."
Hetkiä netissä - lyhytelokuva älypuhelimista
 
5.0
Opetustuubi
"Erinomainen video, jossa päästään hienosti käsiksi ennakko-olettamuksiin, joita teemme sen perusteella, miltä asiat näyttävät ulospäin."